Toisilla on paukkunut valmiiksi asti jo lukuisia RPH-töitä. Toisin se on minulla.... Tosin 1.1 aloitettu CMonMonden työ Un tour dans mon Sac näyttää uhkaavasti valmistuvan ennen kuun loppua.

 


 

Tummanharmaalla pistellessäni aakkosia, taloa, lintuja ja noitaa, mietin miten tuo vaalea ja punaiset sävyt sopisivat lopputulokseen. Jossain vaiheessa jo päätin vaihtaa ne samaan harmaaseen mutta nyt olen tyytyväinen etten tehnyt niin. Noidasta tulee hupaisa laukkuineen päivineen ja värikkäät kasvot ovat piste iin päälle. Enkä voi olla kehumatta tuota Silkweaverin kangasta ja sen väriä (28ct Cashel pellava, väri Sterling Silver). Kangas on yllättävän tiheän näköinen ollakseen vain 28ct. Olen törmännyt 30 ct kankaisiin, jotka näyttävät harvemmilta kuin tämä. Tätä on kyllä ollut ilo tehdä!


 

 Nature´s Beauty ei ehtinyt kauhean paljon edetä vaikka tykkään tosi paljon noista väreistä. Ajattelin että pistelisin tämän valmiiksi vasta marraskuussa sillä minulla ei ole vielä tietoa mihin sen meillä ripustaisin. Viimeistelytän sen kuitenkin tauluksi.


 

R&R Reproductioninkankaat ansaitsevat kyllä lisätutustumista sillä tälle oli mukava pistellä. Ainakin 123.stitch -putiikin sivuilta löytyy suhteellisen kattavakin valikoima heidän kankaitaan. Sieltä tuon omanikin olen viime syksynä tilannut.


   

 

Tarvitsin noita-työtä varten lisää DMC 3799 lankaa ja ostoskoriin "lipsahti" samalla nämä kauniit sakset Violariumista (joka on siis meiltä n. 10 min. ajomatkan päässä). Pidän Bohinin saksista sillä sen lisäksi että ne ovat kauniit, on niillä erinomainen leikata. Muita mieluisia merkkejä saksissa ovat Gingher ja Sajou. Jälkimmäisiä tosin minulle ei (vielä muistaakseni) ole yksiäkään vaikka paljon saksia omistankin. Saksi-postausta on joskus toivottukin ja korvan taakse idea laitettu.